• Corona-afspraken - Meer versoepelingen per 18 en 25 februari

Update 17 februari; Meer versoepelingen in stappen per 18 en 25 februari

Beste KZC’ers,

Zoals afgelopen dinsdag aangekondigd door het kabinet worden de corona maatregelen verder versoepeld. Voor KZC en het zwembad betekend dit in stappen de meeste maatregelen komen te vervallen.

Vanaf vrijdag 18 februari geldt in het zwembad, de horeca en het clubhuis alleen nog dat een coronatoegangsbewijs nodig is voor iedereen van 18 jaar en ouder. De verplichting van de 1.5 meter afstand houden en het dragen van een mondkapje vervalt. Ook is publiek weer 'gewoon' toegestaan (met corona toegangsbewijs).

Vanaf vrijdag 25 februari is vervalt ook het Corona toegangsbewijs voor het Zwembad, Clubhuis en de Horeca.

De basismaatregelen blijven wel gelden, we hebben deze staan hieronder op een rijtje.

Veel sportiviteit en gezondheid gewenst,

Met sportieve groet,

Het bestuur van KZC

Geldende maatregelen

Tot en met 24 februari, vervalt per 25 februari:
    Het is verplicht dat iedere bezoeker ouder dan 18 jaar een geldig coronatoegangsbewijs heeft en dat de zwembaden of gebruikers daarvan dat gaan controleren middels de scanner CoronaCheck van de rijksoverheid. In bijgaand protocol staat één en ander toegelicht en enkele uitzonderingen. Ook KZC zal dat moeten doen en kan mensen niet toelaten als er geen bewijs is. Wij hopen dat iedereen dat respecteert.

Wees dus voorbereid en neem een QR/coronatoegangsbewijs mee (+identificatiebewijs) als je een zwembad wil bezoeken!!

Tot en met 17 februari, vervalt per 18 februari:
    Tevens blijven de volgende maatregelen van kracht voor een bezoek aan het zwembad
    - Tijdens de sport– en zwemactiviteiten mag er weer publiek aanwezig zijn, waarbij 1,5 meter afstand bepalend is voor het aantal toeschouwers.
    - Het dragen van een mondkapje is verplicht voor alle personen vanaf 13 jaar. In de natte gedeeltes van het zwembad, tijdens het zitten en in het water is het dragen van een mondkapje niet verplicht
    - Houd 1,5 meter afstand (behalve bij het sporten)

Verder blijft wel gelden na 24 februari:
    Daarbij gaan wij ervan uit dat je de algemene adviezen in acht neemt:
    - Was je handen
    - Blijf thuis bij klachten en laat je testen
    - Schud geen handen
    - Doe een zelftest als jij je begeeft onder grotere groepen mensen
    - Geef elkaar de ruimte

Je kunt je gewoon omkleden in de kleedkamers.