• Nieuwsbrief april

Het seizoen 2022/2023 zit er alweer bijna op en met de meivakantie voor de deur is het weer tijd voor een nieuwe nieuwsbrief met:

• Nieuwe bestuursleden
    • Twee nieuwe ereleden!
    • Sportieve prestatie Bram Loots
    • Gea Oosterveen stopt na 35 jaar met lesgeven
    • Vrijwilligers BBQ 8 juli 2023
    • Laatste trainingen  en zwemlessen voor en na de zomervakantie

Van onze voorzitter

Beste leden, ouders en betrokkenen van KZC,

Nieuwe bestuursleden
    In de algemene ledenvergadering is ondergetekende toegetreden als voorzitter en volgt daarmee Michael Treffers op. Randy Ros volgt Sander de Ruijter op als secretaris. De oproep van Michael om na 20 jaar als bestuurslid, aanvankelijk als penningmeester en later als voorzitter, een stapje terug te willen doen en in een andere rol de vereniging te blijven ondersteunen, was een aanmoediging voor mij om mijzelf beschikbaar te stellen.

Na 15 jaar uitrusten en met meer vrije tijd dan de meeste KZC-ers ben ik weer teruggekeerd in het bestuur. Het voelt weer heel vertrouwd. Heel veel leden en vrijwilligers zetten zich al vele jaren in voor KZC. Daardoor zijn wij nog steeds in staat de vereniging gezond te houden en onze leden een fijne en veilige sportieve omgeving aan te bieden.

Er is ook veel veranderd. Niet in het water, maar vooral wat betreft regelgeving; denk aan VOG verklaringen voor onze vrijwilligers, voldoen aan de AVG regelgeving, EHBO en BHV verplichtingen, toezicht in het zwembad formaliseren en het borgen van een veilige zwemomgeving voor onze leden. Dit alles brengt ook extra kosten met zich mee. Het is het kader dat deze extra taken erbij heeft gekregen en er voor zorgt dat KZC aan de gestelde eisen voldoet. Ik constateer dat KZC dit perfect op orde heeft en voor mij is het een genot om verder te mogen werken aan de continuïteit van de vereniging.

Michael en Sander, geweldig wat jullie gepresteerd hebben, hartelijk daarvoor! Gelukkig blijven zowel Michael als Sander actief voor KZC.

Twee nieuwe Ereleden
    De algemene ledenvergadering heeft op voordracht van het bestuur twee nieuwe ereleden benoemd: Gert-Jan van de Vijver en Michael Treffers.

Gert-Jan zet zich als sinds de jaren 70 in het vorige millennium actief als trainer, coach, begeleider en medewerker zowel aan de rand van het bad als in het water. Een verenigingsmens in hart en nieren. Er wordt beweerd dat ook zijn slaapkamer in het zwembad aanwezig is. Gert-Jan nogmaals van harte gefeliciteerd!

Michael als waardering voor meer dan 20 jaar inzet in het bestuur als penningmeester en later als voorzitter, waarin hij bouwde aan een stabiele en hechte verenigingsstructuur en KZC door de moeilijke corona jaren loodste. Michael stond en staat midden in de vereniging en was voor iedereen toegankelijk. Dankzij Michaels tomeloze inzet staat KZC er goed voor. Vaak zegt hij: “ach, ik doe eigenlijk niets”. Ik weet wel beter.

Michael, hartelijk dank voor alles wat je hebt gedaan en nog gaat doen. Ik zal in de toekomst nog zeker een beroep op je doen!

Sportieve prestatie Bram Loots
    Veel leuker is het om te schrijven over onze sportieve prestaties. Bram is een uitgesproken talent en heeft onlangs op de Eindhoven Qualification Meet een topprestatie neergezet op de 1500 meter vrije slag. Met een toptijd van 16.07 heeft Bram zich gekwalificeerd voort de jeugd olympische spelen (EYOF). Bram, van harte gefeliciteerd!

Gea Oosterveen stopt na 35 jaar met lesgeven
    Bijna ieder lid van KZC heeft leren zwemmen bij juf Gea. Meerdere generaties heeft Gea voorbij zien komen; eerst de ouders, later de kinderen. 14 april heeft Gea haar laatste zwemles gegeven, tijd voor een welverdiend pensioen, maar Gea blijft nog wel actief bij het elementair zwemmen, zoals kinderen halen, het oproepen van kinderen, diploma’s maken en meekijken voor het afzwemmen. Gea, bedankt namens KZC, ouders en kinderen, voor de vaardigheden en zwemplezier die je onze kinderen hebt bijgebracht.

Vrijwilligers BBQ 8 juli 2023
    Zonder vrijwilligers geen vereniging! Er komt veel bij kijken om al onze activiteiten te faciliteren. Dagelijks staan onze vrijwilligers klaar om training te geven, kinderen te leren zwemmen, wedstrijden organiseren, het clubhuis beheren en ga zo maar door. Als dank sluiten wij op 8 juli 2023 het seizoen af met een grandioze barbecue. De uitnodiging ontvangen jullie binnenkort

Laatste trainingen en zwemlessen voor en na de zomervakantie
    Het einde van het seizoen nadert alweer en de meivakantie is voor sommigen al begonnen. De waterpolo-competitie is afgerond, het zwemseizoen nadert het slot en de dames mogen nog strijden in de Bekerfinale. De laatste trainingen en lestijden staan in onderstaand overzicht.

Maar let op: Donderdag 18 mei is er geen training in verband met Hemelvaartsdag en vrijdag 19 mei is er geen  zwemles, geen waterbikkelplan en geen waterpolotraining in verband met Hemelvaartsweekend.

Op maandag 29 mei vervallen de trainingen in verband met 2e Pinksterdag

Op vrijdag 2 juni is er geen zwemles in verband met de (verlengde) Pinkstervakantie, maar op die datum gaan het Waterbikkelplan en de waterpolotraining wel door!

Dag

Zaterdag

10 juni

9 september