• Hallo Waterbikkels!

Nu de nieuwe Corona regels bekend zijn hierbij weer een waterbikkel nieuws. In deze nieuwsbrief zetten we weer alles op een rijtje wat we gaan doen tot de kerstvakantie. Bewaar deze Waterbikkel Nieuwsbrief dus goed, zodat je weet wat je te wachten staat.

Corona Regels
    Vanaf 24 september hoeven we geen 1,5 meter afstand te houden. Dit betekent voor de waterbikkels dat er geen aparte Corona regels meer zijn. We verzamelen nog wel buiten het zwembad tot 18:35, Daarna kunnen de waterbikkels zich omkleden in de kleedkamers, waar de ouders ook weer welkom zijn.

De ouders zijn ook weer welkom op het terras, waar de horeca ook weer open is. Echter is er op het terras wel (vanaf 13 jaar) een corona toegangsbewijs verplicht. De medewerkers van de horeca zullen hierop controleren.

Leerwedstrijd 8 oktober
    Meedoen aan een echte zwemwedstrijd met medailles en een echte jury? Twee keer per jaar houden wij een leerwedstrijd en 8 oktober is de eerste van dit jaar. Alle waterbikkels mogen dan meedoen en zich inschrijven voor 2 wedstrijdslagen. Natuurlijk is er ook weer patat eten en een prijsuitreiking in het clubhuis. De inschrijfformulieren waarmee je je kunt inschrijven zijn al verstuurd.

Bij de wedstrijd is iedereen weer welkom, dus neem je ouders, broers, zussen, opa’s, oma’s, vriendjes en vriendinnetjes mee om je te komen aanmoedigen! Alleen op het terras is een corona toegangsbewijs nodig, in het zwembad zelf niet.

De prijsuitreiking zal plaatsvinden in ons clubhuis. Hier is (vanaf 13 jaar) is een coronatoegangsbewijs verplicht.

Kledingzwemmen en Afzwemmen
    Ook dit seizoen is er 3 keer afzwemmen voor het C-diploma, de eerste keer is 19 november. We zwemmen daarom 29 oktober, 5 november en 12 november met kleding aan. Alle kinderen die nog moeten afzwemmen voor hun C-diploma (dus badje 1 EN badje 2a) moeten zeker dit meenemen:

Sokken, hemd, katoenen lange broek (tot de enkels), T-shirt met lange mouwen, Regenjas (jack) en regenlaarzen.

Een week voor het afzwemmen, 12 november dus, bepalen we wie definitief voor het afzwemmen in aanmerking komt. Je moet hiervoor minimaal in groepje 2 zitten. Mag je afzwemmen, dan krijg je hiervoor persoonlijk een briefje mee na deze les. Heb je de verkeerde of geen kleding mee, dan kunnen we niet bepalen of je mag afzwemmen!

Waterbikkel Polotoernooi: vrijdag 17 december
    Twee keer per seizoen organiseren wij het Waterbikkel Polotoernooi! Een echt waterpolotoernooi voor alle waterbikkels, welke we vrijdag 17 december voor de eerste keer dit seizoen organiseren. Je hoeft je hiervoor niet in te schrijven. Kom gewoon op de normale tijd naar het zwembad. En jij niet alleen, neem je ouders, broers, zussen, opa’s, oma’s, vriendjes en vriendinnetjes mee om je te komen aanmoedigen! Na afloop krijg je bovendien een leuke herinnering.

Meer zwemmen en waterpoloën bij KZC? Dat kan!
    Heb jij het ook zo naar je zin op het Waterbikkelplan en wil je meer trainen? Speciaal voor alle Waterbikkels is er de mogelijkheid om een extra training te volgen op zaterdagochtend van 8:40 tot 10:00 uur. Je traint dan voor wedstrijdzwemmen en waterpolo. Meedoen aan deze training kost niets extra. Wil je dit ook of heb je vragen, vraag dan naar Paul of Gert-Jan. De trainingen op zaterdag staan onder leiding van Gert-Jan van de Vijver en onze zwemtrainer Paul Martens.

Volg ons en blijf op de hoogte!
    Wist je dat KZC ook een Facebookpagina heeft? Volg ons op www.facebook.com/kennemerzwemclub.
    Daarnaast bestaat er een KZC-nieuwsbrief. Je kunt je aanmelden via nieuwsbrief@kennemerzwemclub.nl
    Volg ons dus op Facebook en meld je aan voor de nieuwsbrief, dan blijf je altijd op de hoogte van alle andere activiteiten bij KZC!

Belangrijke data tot en met de kerstvakantie

8 oktober

Leerwedstrijd

17 december

Waterpolotoernooi

29 oktober

24 december

Kerstavond, GEEN les

5 november

31 december

Kerstvakantie, GEEN les

12 november

7 januari

1e les in het nieuwe jaar

19 november

Afzwemmen C-diploma

Vragen? Neem contact op met Paul Kuiper Bikkelplan@kennemerzwemclub.nl of kunt u iemand aanspreken in het zwembad.