• We mogen weer zwemmen! Eerste training woensdag 19 mei

Beste leden, ouders en betrokkenen van KZC,

Zoals jullie gisteren waarschijnlijk hebben vernomen heeft het Kabinet de pauzeknop niet ingedrukt en worden de verdere versoepelingen voor binnenzwembaden en dus het Sportfondsenbad in Beverwijk doorgezet. Eindelijk kan er weer gezwommen worden door iedereen die dat wil en wel vanaf morgen, woensdag 19 mei. Nadat de Zwemlessen en het Waterbikkelplan in maart al mochten starten, geldt dit dus nu ook voor alle zwemmers en waterpoloƫrs van KZC.

Iedereen van 18 jaar of ouder moet wel nog 1.5 meter afstand houden en er kunnen dan maximaal 30 personen aanwezig zijn. Hoewel er iets meer mag in bubbels van maximaal 2, komt het er in de praktijk op neer dat de senioren eigenlijk alleen banen mogen zwemmen. T/m 17 jaar zijn er eigenlijk geen beperkingen en kan er dus op ‘normale’ wijze gezwommen en gewaterpolood worden. Begeleiding dient wel op 1,5 meter afstand te blijven en mogen dus niet het water in om oefeningen te begeleiden. Publiek, en dus ook helaas ouders, zijn nog niet welkom.

Naast deze basiszaken blijft het belangrijk dat iedereen op de hoogte is van de protocollen en de afspraken en dat iedereen zich hier ook naar gedraagt. Ook blijft een registratie voor bezoekers verplicht, omdat we inzichtelijk moeten hebben wie bij welke activiteit aanwezig was. Voor trainingen waar personen van 18 jaar en ouder aanwezig zijn werken we vanwege het maximaal aantal deelnemers met een inschrijfsysteem (https://forms.gle/dsQmkosMRi53xUBE9) en bij de overige trainingen houden we presentielijsten bij.

De planning vanaf morgen woensdag 19 mei aanstaande tot de zomervakantie

Dag

Wat

Voor wie

Maandag*

T/m 17 jaar

Maandag*

(met beperkingen)

Iedereen ā€“ indien voldoende animo

Ja, link

08:40 ā€“ 09:20

T/m 17 jaar

Jeugd t/m 17 jaar

NB. Masterzwemmers zijn welkom op dinsdagavond en donderdagochtend.
    * Maandag 24 mei geen training ivm Pinksteren

LET OP, wijziging tov de Nieuwsbrief: DE WOENSDAG TRAINING (17.45) IS TOCH VOOR 17 JAAR EN JONGER.
    Opgeven voor de woensdag is niet meer nodig. Vanwege de hoge animo hebben we besloten dat deze training (zoals normaal ook het geval is) voor de jeugd is. Dat betekend dat alleen leden van 17 jaar en jonger mee mogen trainen en dat aanmelden niet meer nodig is voor deze training.

Afhankelijk van animo en bezetting zullen we kijken om ook in deze zomervakantie door te trainen. Ook gaan we vanaf nu hard aan de slag met de waterpoloteams en indelingen voor volgend seizoen. De teams moeten eind juni worden doorgegeven aan de KNZB, de indelingen pas na de zomervakantie. Ook de incasso’s zullen we eind mei opstarten.

Hopelijk is dit bericht duidelijk genoeg voor nu om onze mooie club weer leven in te blazen. Wij rekenen op iedereen!!
    Via de commissies zal iedereen verder op de hoogte worden gebracht van extra informatie, mocht dat nodig zijn.

Namens het bestuur en de commissieleden van KZC,

Michael Treffers, voorzitter

LET OP: Alle belangrijkste basisafspraken in en rond het zwembad blijven dus wƩl gelden:

• Blijf thuis bij klachten en kom pas vlak voor de training naar het zwembad (max 5 minuten voor aanvang);
    • Trek thuis je zwemkleding aan en draag een mondkapje (12 jaar en ouder) waar het zwembad dat aangeeft;
    • Kleed je na afloop van de training beneden direct om en ga ook direct weer huis;

Lees hier meer over de corona afspraken: https://www.kennemerzwemclub.nl/corona-afspraken