• Geen KZC activiteiten tot 19 januari

Beste leden en betrokkenen,

Naar aanleiding van het nieuws over de strenge lockdown en de sluiting van alle zwembaden in Nederland, heeft KZC ook alle zwemactiviteiten weer moeten staken. Dat betekent géén trainingen en géén zwemlessen tot in ieder geval 19 januari 2021. Dat is wederom een enorme domper voor onze vereniging, ook omdat er juist nu initiatieven waren genomen met live-streams om ouders en anderen meer van onze clubactiviteiten te kunnen laten genieten. Maar ook de geplande leerwedstrijd, de clubsprintwedstrijd en de onderling geplande waterpolowedstrijdjes voor de jongste jeugd mogen niet meer doorgaan nu. Ook is het dit moment niet duidelijk wanneer de wedstrijdcompetities in het nieuwe jaar kunnen worden hervat.

Zo jammer voor iedereen, maar het is niet anders. We moeten afwachten en geduld hebben totdat we weer verder mogen.

Wat betreft financiën lijkt het erop dat de club onderaan de streep voor 2020 slechts een minimaal verlies hoeft te lijden. Op dit moment en met deze huidige sluiting erbij, moeten we dat nog allemaal exact uitrekenen, maar met de kennis van nu en met de standpunten die ingenomen zijn, lijkt de club financieel gezien een zachte tussenlanding te kunnen maken. Uitgezonderd van het plan dat er nu is om eind december alleen het leszwemmen te compenseren voor de maand mei, kunnen er op dit moment geen andere toezegging worden gedaan voor 2020. Wel zullen de geplande incasso’s van eind december worden uitgesteld en mogelijk worden opgeschort. Wij gaan de balans opmaken voor 2020 en ons voorbereiden op een herstart in 2021 en zullen in het nieuwe jaar iedereen daar weer over informeren.

Al met al dus heel slecht nieuws voor ons allemaal en al helemaal geen prettige kerstgedachte voor onze vereniging. Maar we moeten met z’n allen volhouden om deze crisis te overwinnen om zo snel mogelijk weer op een normale manier van onze activiteiten en prestaties te kunnen genieten.

Een gelukkige periode gewenst. Blijf gezond en fit!

Michael Treffers