• Nieuwsbrief oktober 2020

Na de persconferentie van het kabinet maandagavond en daarop herziene richtlijnen vanuit de KNZB, heeft KZC in zeer korte tijd het (wedstrijd)protocol aangepast en hebben wij van de gemeente hierop ook akkoord gekregen. We kunnen blijven sporten op de manier zoals we dat nu doen!

Het goede nieuws is dus alle sportieve activiteiten gewoon door gaan en zaterdag 3 oktober start dan ook eindelijk de waterpolocompetitie weer. Het slechte nieuws is, dat dit alles wel zonder publiek en andere sociale activiteiten moet plaatsvinden!! En dat is ontzettend jammer, want dat is wel een groot deel van de vereniging. Dus we kunnen de ouders en elkaar op dit moment niet laten zien met hoeveel plezier en passie iedereen traint en de wedstrijden beoefent. Ook mogen we elkaar voor of na de wedstrijd niet treffen in ons clubhuis de Drijver.

Want publiek is verboden en het clubhuis is weer dicht. Alleen voor chauffeurs van ‘uitspelende’ clubs voor kinderen t/m 17 jaar wordt een uitzondering gemaakt. Die mogen naar binnen.

En hoewel we dus wel verder mogen met alle activiteiten, blijft het héél belangrijk dat iedereen zich aan de regels blijft houden. De protocollen zijn er niet voor niets en de verwachting nu is dat hier ook strenger op gehandhaafd gaat worden. En hoewel alle vrijwilligers en leden een goede modus hebben gevonden voor de invulling van alle beperkingen, sluipt het er heel menselijkerwijs toch in dat de 1,5m regel soms wordt overschreden. En dat kunnen we ons als club gewoon echt niet veroorloven.  Daarom hierbij een “wake-up call” om iedereen te herinneren, want alléén dan blijft het veilig voor ons allemaal en kunnen we het beleid blijven verantwoorden en zieken en sancties voorkomen.

Want onze activiteiten worden goed bezocht, waarbij het soms zelfs best passen en meten is. Er zijn leden die in deze tijd afscheid hebben genomen van KZC, maar de afgelopen tijd hebben wij ook meerdere nieuwe leden mogen ontvangen bij het leszwemmen, waterbikkelplan en de wedstrijdsport. Dat is goed nieuws! Welkom allen!! En heel veel sportief plezier gewenst!

Ook wat de financiën van de club betreft is er goed nieuws, want vooralsnog lijkt het erop dat er voor de periode dat het zwembad gesloten was, de kosten kunnen worden gedeclareerd bij het calamiteitenfonds. Ook wat betreft het bestuur is er ook goed nieuws te melden. Op de Algemene Ledenvergadering laatst is Anton Lubbers bereid gevonden om Linda Loots als penningmeester op te volgen. Wouter Smit (nu trainer/coach van onze jongste jeugd) is bereid gevonden om de openstaande vacature van waterpolovoorzitter te vervullen, waarmee het bestuur bezet is en waarmee we ons goed op de toekomst kunnen richten.

Kortom, wij zijn blij dat wij onze activiteiten kunnen blijven beoefenen ook al kunnen we dat niet delen met elkaar zoals we gewend zijn. Daarbij is logisch dat dit een hele stevige organisatorische en mogelijk financiële wissel trekt op onze club en alle vrijwilligers die hun uiterste best doen om alles door te laten gaan. Het samenzijn voor- en na afloop van het sporten blijft door deze nieuwe maatregelen nog sterk beperkt, maar laten we hopen dat het slechts een paar weken zal duren. Dat hebben we deels zelf in de hand door ons strikt aan de maatregelen te houden en ons gedrag waar nodig aan te passen.

We wensen jullie veel en veilig sportplezier toe en bedanken iedereen die dit helpt mogelijk maken!!

Namens het bestuur van KZC,

Michael Treffers – voorzitter

Lees ook onderstaande:

KNZB site – Update coronamaatregelen: De wedstrijden gaan door

KZC site – KZC coronaprotocol & KZC wedstrijdprotocol:

Voor de agenda; goed om te weten

• Het clubhuis is tot nader bericht vanuit de overheid dicht!
    • Wel is er 16 oktober een online pub quiz en het is leuk als hier veel leden op inschrijvenOpgeven kan door te emailen naar mailto:clubhuis@kennemerzwemclub.nl (zie uitnodiging hieronder op pagina 3).
    • Het leszwemmen en het waterbikkelplan op vrijden gaan gewoon door en binnenkort wordt er afgezwommen.
    • Het waterbikkelplan gaat gewoon door. De leerwedstrijd van vrijdag is jammer genoeg uitgesteld.
    • Het wedstrijdzwemmen gaat gewoon door en de zwemwedstrijden zelf zijn al gestart. KZC spoort iedereen aan om naast het zwemmen ook te gaan waterpoloën en andersom.
    • 3 oktober start de waterpolocompetitie. Voor de maatregelen in Beverwijk is een apart protocol geschreven deze is beschikbaar op de KNZB- en de KZC website. Rode draad is, houdt je aan de afspraken en instructies!
    • Alle roosters voor scheidsrechters, jurytafel en wedstrijden zijn bekend en inmiddels worden via de app groepen die er zijn alle informatie en details verspreid.

Tot slot:

Voor elke discipline en activiteit binnen onze club geldt dat er helemaal in deze bijzondere tijd behoefte is aan extra kader en vrijwilligers. Nu het voor ons ook lastiger is om ouders en andere betrokkenen direct aan te spreken, doen wij hier ook een oproep aan iedereen om zich te melden als je denkt dat je wat kunt of wilt betekenen voor onze club.

Dus zou je het leuk vinden om les te geven, een team (te helpen) begeleiden, of gewoon te helpen tijden zwemtraining? Laat het weten en geef het aan bijvoorbeeld via de app of stuur een mail naar de betreffende commissie.

Maar misschien is toezichthouden of de jurering (tijdwaarnemers, jurytafel, scheidsrechters) meer iets voor je ook dan horen we dat graag. Mooie bijkomstigheid is dat je dan geen publiek bent en dat je het zwembad in mag. Dus meld je aan!