• Nieuwsbrief Augustus 2020: Start reguliere trainingen en meer

In deze eerste nieuwsbrief van het nieuwe seizoen 2020-2021:

• Aankondiging einde zomerperiode en start reguliere trainingen vanaf maandag 17 augustus 2020
    • (voorlopige) Teamindelingen – heren en jongens 017 / dames en meisjes 015/17 / jeugd C, D en E
    • Oproep voor nieuwe scheidsrechters – meld je aan
    • Inventarisatie trainingskamp tijdens de herfstvakantie – zonder overnachtingen
    • Planning data wedstrijdzwemmen

Aankondiging einde zomertrainingen en start reguliere trainingen vanaf maandag 17 augustus

Vanaf aanstaande maandag 17 augustus gaat het ingelaste zomertrainingsschema over in het reguliere trainingsschema voor alle activiteiten. Hoewel het niet meer nodig is om je voor de trainingen op te geven, zal er wel een aanwezigheidsregistratie worden bijgehouden. In verband met de corona situatie vragen we wel aan iedereen om de gebruikelijk maatregelen in ogenschouw te blijven nemen.

Dus blijf thuis bij klachten, trek thuis je zwemkleding aan (je kunt je uitkleden op het natte terras, ga via het terras naar boven bij binnenkomst), hou je aan de hygiënemaatregelen en hou 1,5meter afstand als dat moet! (zie alle afspraken: https://www.kennemerzwemclub.nl/corona-afspraken)

Dit bericht is bedoeld als herinnering aan de trainingsmomenten die er zijn en om daarmee het nieuwe seizoen 2020-2021 af te trappen. Hieronder een overzicht per dag en activiteit dat ook op de website geplaats wordt.

Dag

Tijdstip

Eerste training

Opmerking

Maandag

Iedereen

Maandag

Heren 1+2, B Jongens op uitnodiging

Dinsdag

Iedereen + Masters

Dinsdag

Dames

Heren 3+4+5, B Jongens

Woensdag

Zwemmen, ook voor waterpolo Jeugd

Iedereen

Dames 1+2, BC Meiden,

C Jongens (mogelijk ook naar zaterdag)

Heren 1+2, B jongens

Zwemles ABC

A- & B-diploma

Waterbikkelplan

C-diploma en Waterbikkels

EG-teams, DG-teams, BC meiden, C jongens

Zwemmen, ook voor waterpolo Jeugd

EG-teams, DG-teams

EG-teams, DG-teams + Waterbikkels

Dit onderdeel is voor publicatie op de website verwijderd. Heb je nieuwsbrief via mail niet ontvangen? Kijk dan eerst in de spam of ongewenstse email of meld je aan voor de nieuwsbrief als je lid bent van KZC maar deze niet (op het juiste) adres ontvangt.

Aan of afmelden voor de nieuwsbrief van KZC?
    Ga naar: https://www.kennemerzwemclub.nl/aanmelden-nieuwsbrieven/

Oproep voor nieuwe scheidsrechters – meld je aan

KZC heeft verder jullie hulp nodig! Waterpolo kan niet zonder scheidsrechters. Op dit moment hebben wij een (te) kleine groep scheidsrechters. Zij zetten zich wekelijks in om waterpolowedstrijden te begeleiden. Daar zijn wij heel dankbaar voor. Maar, we moeten versterking krijgen! In het seizoen 19-20 hebben wij 7 actieve scheidsrechters. Hiermee hebben wij in totaal 167 wedstrijden begeleid. De KNZB heeft bepaald dat wij er ca. 240 moeten fluiten in een seizoen. Het aankomende seizoen staan er 13 teams ingeschreven. Dit betekent dat wij geen 7, maar 13 scheidsrechters nodig hebben. GEEF JE NU OP VOOR DE CURSUS IN OKTOBER!  Praktische info:

• Start: oktober /Duur: slechts 7 avonden /Plaats: afhankelijk van animo, kan Beverwijk zijn
    • Theorie: uitleg spelregels / Praktijk: langs de lijn als aspirant scheidsrechter
    • Toetsing: op de 7e avond theorie- en praktijkexamen
    • Begeleiding: we koppelen jou rechtstreeks aan 1 van de huidige scheidsrechters
    • Resultaat: je wordt zelfstandig scheidsrechter

Houd jij van een uitdaging en heb je leiderschapsambities? Geef je dan nu op voor de cursus tot scheidsrechter! Aanmelden kan via onze waterpolo@kennemerzwemclub.nl of rechtstreeks via de scheidsrechter coördinator voor KZC :jeroen.vandenhoorn@gmail.com

Zwem- en waterpolotrainingskamp tijdens de herfstvakantie

Gezien de corona-situatie waarin wij ons bevinden, lijkt het dit jaar niet mogelijk om een volwaardig trainingskamp (inclusief overnachtingen) voor onze jongste wedstrijdsporters te organiseren. Op dit moment inventariseren wij of er voldoende animo is voor kamp met alleen een dagprogramma.

Start wedstrijden wedstrijdzwemmen

Over de start van de zwemcompetitie en zwemwedstrijden worden de wedstrijdzwemmers binnenkort geïnformeerd door de zwemcommissie.

Noteer wel alvast 29 augustus in je agenda. Dan staat er een kennismakingsdag gepland met ZV de Zaan, waarmee zij samen uitkomen als Team N-H. De uitnodiging om je hiervoor in te schrijven volgt nog. Er zullen wel kosten aan zijn verbonden.

Algemene Leden Vergadering woensdag 19 augustus, meld je uiterlijk maandag 17-8 aan.

Twee weken terug is de uitnodiging voor de algemene ledenvergadering uitgestuurd. Wil je aanwezig zijn, meld je dan uiterlijk maandag 17 augustus aan. Meer informatie en aanmelden: