• Hallo Waterbikkels!

De zomervakantie zit er weer bijna op, wij hopen dat jullie allemaal een goede vakantie hebben gehad. Op 30 augustus starten we weer met het Waterbikkelplan! Leuk dat jullie er dit seizoen ook allemaal weer bij zijn. In deze nieuwsbrief zetten we weer op een rijtje allemaal wat we gaan doen tot de kerstvakantie. Bewaar deze Waterbikkel Nieuwsbrief dus goed, zodat je weet wat je te wachten staat.

Leerwedstrijd 4 oktober
    Meedoen aan een echte zwemwedstrijd met medailles en een echte jury? Twee keer per jaar houden wij een leerwedstrijd en 4 oktober is de eerste van dit jaar. Alle waterbikkels mogen dan meedoen en zich inschrijven voor 2 wedstrijdslagen. Natuurlijk is er ook altijd patat eten en prijsuitreiking in het clubhuis. Binnenkort ontvang jij per e-mail een formulier waarmee je je kunt inschrijven.

Kledingzwemmen en Afzwemmen
    Ook dit seizoen is er 3 keer afzwemmen voor het C-diploma, de eerste keer is 15 november. We zwemmen daarom 18 oktober, 1 november en 8 november met kleding aan. Alle kinderen die nog moeten afzwemmen voor hun C-diploma (dus badje 1 EN badje 2a) moeten zeker dit meenemen:

T-shirt, blouse of hemd met lange mouwen, Regen/windjack (bedoeld wordt een jack met lange mouwen, dat vaak is vervaardigd uit een soort nylon), een katoenen lange broek(tot de enkels) en regenlaarzen.

Een week voor het afzwemmen, 8 november dus, bepalen we wie definitief voor het afzwemmen in aanmerking komt. Je moet hiervoor minimaal in groepje 2 zitten. Mag je afzwemmen, dan krijg je hiervoor persoonlijk een briefje mee na deze les. Heb je de verkeerde of geen kleding mee, dan kunnen we niet bepalen of je mag afzwemmen!

Waterbikkel Polotoernooi: vrijdag 20 december
    Twee keer per seizoen organiseren wij het Waterbikkel Polotoernooi! Een echt waterpolotoernooi voor alle waterbikkels, wat we vrijdag 20 december voor de eerste keer dit seizoen organiseren. Je hoeft je hiervoor niet in te schrijven. Kom gewoon op de normale tijd naar het zwembad. En jij niet alleen! Neem je ouders, broers, zussen, opa’s, oma’s, vriendjes en vriendinnetjes mee om je te komen aanmoedigen! Na afloop krijg je bovendien een leuke herinnering.

Meer zwemmen en waterpoloën bij KZC? Dat kan!
    Heb jij het ook zo naar je zin op het Waterbikkelplan en wil je meer trainen? Speciaal voor alle Waterbikkels is er de mogelijkheid om een extra training te volgen op zaterdagochtend van 8:40 tot 10:00 uur. Je traint dan voor wedstrijdzwemmen en waterpolo. Mee doen aan deze training kost niets extra. Wil je dit ook of heb je vragen, vraag dan naar Paul of Gert-Jan. De trainingen op zaterdag staan onder leiding van Gert-Jan van de Vijver en onze zwemtrainer Paul Martens.

Volg ons en blijf op de hoogte!
    Wist je dat KZC ook een Facebookpagina heeft? Volg ons op www.facebook.com/kennemerzwemclub.
    Daarnaast bestaat er een KZC-nieuwsbrief. Je kunt je aanmelden via nieuwsbrief@kennemerzwemclub.nl
    Volg ons dus op Facebook en meld je aan voor de nieuwsbrief, dan blijf je altijd op de hoogte van alle andere activiteiten bij KZC!

Belangrijke data tot en met de kerstvakantie
    30 augustus 1e les na vakantie
    4 oktober Leerwedstrijd
    18 oktober Kledingzwemmen
    1 november Kledingzwemmen
    8 november Kledingzwemmen
    15 november Afzwemmen C-diploma
    20 december Waterpolotoernooi
    27 december Kerstvakantie, GEEN les
    3 januari Kerstvakantie, GEEN les
    10 januari 1e les in het nieuwe jaar

Vragen? Neem contact op met Paul Kuiper Bikkelplan@kennemerzwemclub.nl of kunt u iemand aanspreken in het zwembad.