• Zwemploeg KZC Kampioen 1e klasse regio Mid-West

Afgelopen zondag 22 april was alweer de laatste wedstrijd van de zwemcompetitie 2017-2018. Eentje die mij bij zal blijven. Ondanks enkele ondermijnde acties waar ik niet verder op in ga, wisten we ook de laatste, net als de voorlaatste, wedstrijd te winnen. Tevens wisten we het verschil goed te maken met de koploper wat dus inhoudt dat de zwemploeg van KZC kampioen 1e klasse regio Mid West is geworden! Het verschil van slechts 13 seconden met de nummer 2, de Duinkikkers, op een totaal van 17.288 seconden, laat zien hoe dicht het bij elkaar heeft gelegen. Iedereen, maar dan ook iedereen van KZC die zijn/haar steentje heeft bijgedragen, is hierin belangrijk geweest. Voor mij zat het verschil in de slimme wijze van zwemmen. Geen diskwalificaties, geen vervangende tijden halen. Dan maar iets later weg zijn en gewoon harder zwemmen :) Fantastisch gedaan; allemaal van harte gefeliciteerd. Ook felicitaties aan onze vaste begeleidingsploeg, Tineke, Linda en Hans. Ik ben supertrots op jullie!

Vooraf had het al de nodige voorbereidingstijd gekost om de ploeg voor deze laatste wedstrijd samen te stellen. Omdat we nog steeds geen volwaardige zwemploeg hebben, in elke leeftijdsgroep eigen zwemmers kunnen opstellen, moest er geschoven worden. Luna de Bruin kwam speciaal voor deze wedstrijd terug uit Brabant (?) en maakte het mogelijk dat Tara en Sterre (beide 15 jaar oud) bij de dames de strijd aangingen. Daan Piepers (14 jaar oud) moest al aantreden bij de jeugd en door last-minute afmeldingen, echt niet overdreven, schoof ik Owen Barker (14 jaar oud) door naar de senioren en moest Feico de Jonge (11 jaar oud) de plek van Owen innemen. Wat pakte dat allemaal goed uit! Ook dit is een teken richting jullie zwemniveau. Jullie kunnen dit aan en lieten dat vol overtuiging zien. Wat hebben we met zijn allen genoten. Vanaf de tribune kon ik doorlopend de aanmoedigingen voor jullie horen. Verdiende aanmoedigingen aan een jonge groeiende zwemploeg. Dat we goede minioren hebben wisten we al, maar de minioren tellen helaas niet mee in de puntentelling. De junioren vinden aansluiting op het nationale niveau door zich te plaatsen voor Nederlandse kampioenschappen. De Jeugd meisjes doet haar uiterste best om zich als estafette-ploeg te kwalificeren voor de Nationale kampioenschappen. Duidelijke signalen dat we als ploeg groeien. En ik kijk uit naar meer want het is plezierig en geeft zoveel voldoening om aan jullie training te geven en jullie mogen te begeleiden op de wedstrijden! Hou dit vol, KZC-ers!!!

Jullie narrige, maar o zo trotse trainer :)

Groet,  Paul