• Waterbikkelnieuws juli 2016

Het seizoen zit er weer bijna op! Vrijdag nog het waterpolotoernooi en dan is het zomervakantie. Maar niet getreurd, ook na de zomervakantie gaat het Waterbikkelplan weer gewoon verder. Lees het in de nieuwsbrief!

De zomervakantie
    De zomervakantie start dit jaar laat, maar wij stoppen daarom juist iets vroeger. Aanstaande vrijdagavond 8 juli is de laatste les van het Waterbikkelplan. Na de zomervakantie hebben we een weekje extra rust, aangezien veel van onze vrijwillige lesgevers de feestweek van Heemskerk vieren. We starten ook weer op vrijdag 9 september.

Waterbikkel Polotoernooi: vrijdag 8 juli
    Twee keer per seizoen organiseren wij het Waterbikkel Polotoernooi! Een echt waterpolotoernooi voor alle waterbikkels, wat we vrijdag 8 juli voor de tweede keer dit seizoen organiseren. Je hoeft je hiervoor niet in te schrijven. Kom gewoon op de normale tijd naar het zwembad. En jij niet alleen! Neem je ouders, broers, zussen, opa??s, oma??s, vriendjes en vriendinnetjes mee om je te komen aanmoedigen! Na afloop krijg je bovendien een leuke herinnering.

Ik draag het stokje over aan Paul Kuiper
    Na bijna 20 jaar les geven en de laatste 8 jaar de coördinatie van het Waterbikkelplan te hebben gedaan, ga ik stoppen bij het Waterbikkelplan en binnen de vereniging andere taken op mij nemen. Gelukkig kan ik dit met een gerust hard doen, want de basis is stevig. Met ons enthousiaste kader zal het Waterbikkelplan door gaan zoals jullie gewend zijn. Paul Kuiper zal mijn taken als coördinator, bestuurslid en aanspreekpunt voor het Waterbikkelplan over nemen.

Ook Huub Sturkenboom gaat iets anders doen, maar welkom Gert-Jan en Bianca
    De afgelopen periode is er door het bestuur goed gekeken naar de taken die al onze vrijwilligers op zich nemen. Met name binnen de waterpolocommissie zijn de taken opnieuw verdeeld. Voor het Waterbikkelplan betekend dit helaas dat we ook Huub zullen moeten gaan missen. Hij zal met ingang van volgend seizoen niet meer bij ons langs de badrand staan, maar wordt verantwoordelijk voor de coördinatie van onze waterpolo-jeugdteams. Huub, bedankt voor jouw jarenlange inzet bij het Waterbikkelplan!

Gelukkig mogen wij ook weer nieuwe lesgevers verwelkomen. Bianca Oudendijk staat sinds een aantal weken op groep 1. Bianca heeft zelf veel gezwommen en is ook zweminstructrice. Gert Jan Zevenbergen, niet te verwarren met Gert-Jan van de Vijver die al heel lang bij het Waterbikkelplan rond loopt, is gestart op groep 2 en 3. Gert-Jan heeft veel waterpolo- en zwemervaring. Daarnaast hebben we sinds kort ook hulp van Lonneke en Naut. Welkom allemaal!

Wij werken met vrijwilligers, maar we hebben er meer nodig!
    Een vereniging bestaat niet zonder vrijwilligers. Echt enthousiast voor de wedstrijdsport en KZC wordt onze jongste jeugd in het Waterbikkelplan. Met ongeveer drie personen is de organisatie hiervan goed te doen. Daarnaast staan iedere vrijdag vele vrijwilligers langs de kant les te geven. Hiervan kunnen we er meer gebruiken, zodat we meer Waterbikkels kunnen laten instromen. Waar kunnen wij hulp gebruiken en wat zou je als ouder of lid van KZC zoal kunnen doen? Voor het Bikkelplan zoeken wij jou om ons te ondersteunen als:

(Senior) Lesgever (2 vacatures, kost je wekelijks 1 uur)
    Ondanks de nieuwe lesgevers die bij ons zijn gestart hebben we nog 2 extra lesgevers nodig, zodat we kleinere groepen kunnen maken en meer nieuwe Waterbikkels kunnen verwelkomen. Als je enige ervaring hebt met waterpolo of wedstrijdzwemmen, dan kan jij dit zeker overbrengen op onze jeugd! Natuurlijk krijg je van ons ook begeleiding. Maak jij iedere week onze waterbikkels enthousiast voor KZC?

Organisatie activiteiten (opvolger gezocht, kost je circa 4 keer per jaar 4 uur)
    Meerdere keren per jaar organiseren we waterpolo- en zwemtoernooien voor de waterbikkels. Hiervoor liggen complete draaiboeken klaar. Geniet van al het enthousiasme van de waterbikkels tijdens deze evenementen!

Let op, er wordt wanneer je bij ons komt helpen op jouw enthousiasme en inzet gerekend. De huidige vrijwilligers zijn zeer bereid taken opnieuw te verdelen, dus wat je ook wilt doen, je bent welkom. Geef het aan bij Paul als je wat voor ons zou kunnen betekenen. Of mail bikkelplan@kennemerzwemclub.nl

Belangrijke data tot en met de zomervakantie

8 juli

Waterpolotoernooi en LAATSTE les

9 september

Eerste les na de zomervakantie

Tot slot wens ik jullie allemaal een hele fijne zomervakantie!

Groetjes,

Sander